Když se Pak probíráme například mezi mikinami, jistě je budeme vybírat podle barvy a podle toho, co mají vpředu. Tak trochu to totiž vyjadřuje naše přesvědčení nebo naše zájmy. Totéž platí i pro trika, nebo pro čepice s kšiltem. Tomu se tak nějak všeobecně říká reklamní textil. Kdysi komunisty nenáviděný, dnes zcela běžný. Proč nenáviděný? Protože byl původem z USA, nebo vůbec z toho strašného západu, kde bylo všechno nejhorší. A ti prožluklí kapitalisté tuto jejich módu k nám přece jen nějak dostali. Bylo tu spousta věcí postavených na hlavu.
Ale také nutno uznat, že bylo také spousta věcí lepších, než jsou nyní. Ovšem tohle téma opustíme, protože je v tomto článečku irelevantní. Nuže, zpátky k tomu, co je to reklamní textil. Je to prostě kus oděvu, kde je například zkratka nějaké firmy, její logo, nebo přímo jméno majitele. Dříve tak sloužily trička k propagaci nějaké hudební skupiny, takže kdo neměl tričko se tvářemi členů DeepPurple, nebyl vlastně nikdo. Ale to je skutečně dávná historie. Dneska, v průmyslové době, kdy máme takzvanou tržní ekonomiku, je každý podnikatel rád vidět. Nebo jeho firma. Proto si občas reklamní textil objednává.
Například čepice kšiltovky, které pak například rozdává na svých akcích naprosto zadarmo a ví, že se mu tato investice vrátí, tedy alespoň se tak domnívá. A není důvod tomu nevěřit. Mezi lidmi je velká spousta takových oděvních svršků. Mnohdy je lidé kupují pouze pro jejich láci a co je na nich za reklamu je vůbec nezajímá. Jiní jdou právě po nich a zase je nezajímá cena toho kousku oděvu. Proto lze vidět naprosto různé kousky od firmy vyrábějící salámy až po ty, které mají něco společného s počítači. Každý podnikatel ví, že pokud není jeho firma na očích, nebude tak dobře prosperovat. Protože pokud nevíte že ta a ta firma dováží nějaké zboží, tak si ho u ní nemůžete ani objednat.