Organická reklama je pro váš byznys velmi důležitá. Z toho důvodu se tolik lidí soustředí na optimalizace pro vyhledávače a platí copywritery, aby připravovali kvalitní, čtivé a poutavé texty. PR články jsou nedílnou součástí každého podnikání. I odborníci ale musí vědět, jak na to. Jinak není možné, aby byli úspěšní a stejně tak weby, pro které tvoří obsah.

Nedostatek času čtení

Na průměrného uživatele internetu každý den míří asi pět tisíc reklam, které by měl vstřebat. To jednoduše není možné, a proto se musíte hodně snažit, abyste se dostali do jeho záběru. Text musíte napsat tak, aby z něj nesálala reklama na sto honů, ale zároveň je musíte přesvědčit, že jste pro ně lepší než ostatní a že vás a vaše produkty či služby potřebují nutně k životu.

Na začátku stojí titulek

Jedná se o jednu z nejdůležitějších věcí, protože titulek je to první, co čtenář uvidí. Správně zvolená slova mohou nalákat čtenáře, aby klikl na odkaz a článek si přečetl. Hodíte tak návnadu, na kterou se mají chytit. Nikdy ale v titulku nelžete a uvádějte pravdivé informace. Na lži už dneska nikoho nechytíte. Spíš naopak. Když zjistí, že jde o podvrh, nebudou od vás chtít číst ani nic jiného.

Článek žena tablet

Odborníci radí začlenit sloveso vždy, kdy je to možné. Navodíte tak pocit aktivity, akčnosti a živosti. Zároveň nepište příliš obecné titulky, ale také ihned nevyzraďte pointu celého textu. Snažte se je spíš nalákat na zajímavé detaily, které se mohou o daném tématu dozvědět, pokud se pustí do čtení a věnují vám pár minut svého času.

Perex čtenáře donutí pokračovat dál

Ve chvíli, kdy se uživatel dostane k obsahu ještě neznamená, že ho celý přečte. K tomu slouží perex, který ho má zaujmout natolik, že bude pokračovat. V poslední době se hodně využívá tzv. „soft perex“, ve kterém neudáte všechny klíčové údaje, ale nastíníte, co bude následovat. Bude-li to dostatečně zajímavé, lidi zůstanou a podívají se na to, co jim chcete říct. Zbytek textu dejte dohromady z více zdrojů a držte se pravidla, že článek nikdy nesmí nudit!